Co je služba konaná ve prospěch Celku a jaké ctí klíčové hodnoty a principy podporující Celek?
V čem Vám může holistický přístup a člověk poskytující službu ve prospěch Celku účinně pomoci při Vašem vyrovnání či vyvážení se s životem skrze aktuálně prožívanou životní situaci či vztah?
Klíčové hodnoty a principy holistické služby konané ve prospěch Celku (Holosu)
Jednotný záměr všech účastníků při spolupráce
Všechny účastníky či strany vztahu spojuje vždy určitý jednotný záměr, který je jednotně prospěšný pro všechny strany a tedy pro Celek. Pokud tento jednotný záměr strany od počátku sdílí, jsou v jeho duchu přirozeně motivováni prakticky jednat a případně i lehčeji překonávat případné překážky na cestě k naplnění tohoto záměru.
Celistvý holistický přístup a ucelený spravedlivý vhled
Celistvý holistický pohled opírající se o konkrétní hmotné projevy lidí a jejich duševní prožívání, jakož i o universální přirozený řád a jednotné principy holistické spravedlnosti fungující ve prospěch Celku.
Dobrovolnost a svébytné chování každého účastníka
Každý účastník, který se vědomě dobrovolně zapojí do holistického procesu řešení svojí situace ve vztahu v jednotně prospěšném a spravedlivém duchu ve prospěch všech (jako jednoho Celku) plně svébytně rozhoduje o podstatných krocích a úkonech, které se ho bytostně dotýkají včetně výsledné podoby konsensuální dohody, kterým se proces vyvážení vztahu mezi účastníky narovnává či vyrovnává a prakticky vědomě přenastavuje tak, aby daná vazba a vzájemná výměna reálně uspokojovala skutečné potřeby všech zúčastněných a byla mezi nimi vzájemně podporující a prospěšná (spravedlivá a uspokojivá).
Férové sdílení nákladů, výsledku řešení a prospěchu podle skutečného přínosu
Vyvážené, férové a sdílené řešení (+ i -) na bázi jasně vymezených kompetencí, úkolů a jejich plnění vnáší do spolupráce jasnost, řád, osobní zájem a motivaci, spravedlnost a osobní odpovědnost spojenou s vytvořeným výsledkem, popř. vytvořeným prospěchem.
Na nákladech i výsledném prospěchu se účastníci férově podílí, a to v poměru, v jakém k němu osobně sami svým dílem přispěli či je výsledkem jejich konsensu.
Sdílené řešení a reciproční spolupráce mezi více účastníky či stranami přináší každému účastníkovi spolupráce reálnou úsporu či poměrné snížení jeho nákladů na řešení díky jejich optimalizaci a sdílejí s ostatními.
Vlastní nemanipulativní, etické, čestné, férové a autentické jednání budí důvěru a vede k následování
Vlastní nemanipulativní, etické, čestné, férové a autentické (pravdivé, přímé a otevřené) jednání ve vztahu k sobě i druhým je nejen projevem vlastního poctivého bytostného vztahu k Celku, ale takové chování přirozeně budí v druhých důvěru, ladí je a vede k projevování a následování stejného naladění jejich přístupu a chování.
Nestranný a rovnocenný přístup ke všem účastníkům budí vzájemnou důvěru, bez které nelze stavět žádné konstruktivní řešení a postup, potažmo ani dohodu.
Účinná prevence tvoření budoucích problémů a sporů v důsledku porušení universálních principů
Dobrovolné, transparentní a spravedlivé řešení a vzájemně férové a vyvážené dohody opírající se primárně o společné stejné hodnoty a universální principy, které se aplikují vůči všem rovnocenně a férově, jsou účinným prostředkem prevence nevědomého chování pramenícího z nerovnováhy a nejednoty s Celkem, které se z tohoto Celku následně projevuje ve formě budoucích rozporů, problémů a sporů.
Doplňující informace k holistické službě
konané ve prospěch Celku
Co je hlavní podstatou holistické služby (tj. služby konané ve prospěch Celku)?
Holistická služba se zaměřuje na tzv. vědomou harmonizaci celistvého lidského systému do jednoty a rovnováhy. Přitom se do rovnováhy slaďuje „nízko-vibrační polarita“ (nižší já/ego/nevědomí tvořené tělem/myslí a emocemi) s druhou „vysoko-vibrační polaritou“ (vyšší já, duch/nadvědomí), což se děje skrze duši a její jedinečné prožívání.
Při vědomé harmonizaci tak přirozeně dochází k nemanipulativnímu či nenásilnému slaďování a narovnání pokřiveného ega (osobnosti) člověka do jednoty a souladu s jeho přirozenou, bytostnou podstatou a jeho vrozeným jedinečným charakterem (duch-duše-těla), čímž vzniká sjednocené celistvé vědomí, zvané člověk.
Člověk, jakožto bytostná součást Celku, pak ze svého přirozeně sjednoceného stavu vědomí přirozeně tvoří ve prospěch Celku tím, že v souladu s impulsy svého vědomí a života vědomě podporuje a rozvíjí vlastní svoji celistvou bytost, a to harmonickým způsobem (tj. nemanipuluje, neničí, neubližuje a neškodí jiným bytostem Celku, s nimiž tvoří jednu jedinou komplexní bytost a organismus a místo toho je podporuje a ukazuje jim svým vlastním příkladem cestu do vlastní autonomie a harmonie, tj. spojení s Celkem).
Co je hlavním smyslem, přínosem a hodnotou holistické služby konané ve prospěch Celku?
Podporovat lidi v jejich nevyrovnaných vztazích a mentálně komplikovaných životních situacích, které jejich systém vědomí disharmonizují a celkově zatěžují a brzdí a vedou je k tomu, aby skrze – jejich vědomé prožití a spravedlivě harmonické vyrovnání – zažili svoji osobní transformaci a harmonizaci vztahu s Celkem (což vede k tomu, že se s danou situací či vztahem už nebudou muset znova potýkat a řešit novou životní výzvu či lekci, protože se jí v minulosti ze strachu vyhnuli, utekli z ní či se jí čelem nepostavili a spravedlivě ji ve vztahu k sobě nebo druhým nevyřešili).
Proč se při poskytování holistické služby ve prospěch Celku upřednostňuje cit místo kalkulujícího rozumu?
Holistická služba v případě řešení sporů, konfliktů či nedorozumění ve vztazích upřednostňuje a podporuje jejich vyrovnávání a vyvažování na základě přirozeného vnímání a cítění účastníků a jejich skutečných projevů vůle v přítomnosti, popř. minulosti. Jinými slovy upředňosňuje spojení s přirozenou bytostnou podstatou člověka, namísto jeho slovních interpretací a možných manipulací se skutečnostmi (tj. jeho spojení s myšlenkovými konstrukty, koncepty, představami, přesvědčeními a vzpomínkami přicházejícími z jeho mysli/ega/nižšího vědomí, které podléhá strachu z oddělení od Celku.
Člověk, který se přirozeně spojuje či je spojený se svojí přirozenou lidskou podstatou, totiž sobě ani druhým nechce škodit, resp. neškodí a neubližuje a automaticky (aniž by o tom přemýšlel) tvoří a funguje v jednotném prospěšném duchu a dle universálních hodnot a principů harmonického tvoření v rámci Celku, jehož je bytostnou součástí.
Universální principy Celku, na kterých tvoří universální duch (potažmo člověk spojený se svojí bytostnou podstatou), jsou jednotně spravedlivé pro všechny bytostné části tvořící Celek a a současně i respektují jedinečné naladění systému vědomí každé lidské bytosti (universální = holistická spravedlnost. To se projevuje tak, že ke každé bytosti život v souladu s Celkem přináší to, co si spravedlivě v duchu svého tvoření v Celku spravedlivě bez ohledu na chtění z mysli/ega dané bytosti zaslouží v závislosti na tom, jaký má vztah k životu jako Celku a jak harmonicky/destruktivně nakládá se svým vědomím a energií, který skrze ní z Celku proudí.
Kdo může vykonávat holistickou službu (neboli službu ve prospěch Celku)?
Službu konanou ve prospěch Celku (Holosu) může vykonávat pouze živoucí člověk, neboť je osobním projevem jeho tvůrčí činnosti a výkonem bytostného práva.
Služba ve prospěch Celku staví na “přirozené/dobrovolné vzájemně prospěšné a reciproční výměně (ekonomiky dar za dar a dobrovolného vzájemného recipročního plnění)” mezi dvěma i více stranami, které jsou vůči sobě v rovnoprávném postavení.
Mezi stranami vztahu se tak přirozeně spravedlivě vyvažují jejich vzájemné vklady a investice do jejich společné spolupráce (tvoření) tak, aby dar dávající strany (ve formě příjmu druhé strany) spravedlivě vyvažoval její reálné výdaje a čerpání zdrojů do férové rovnováhy = neutrality. A přitom, aby žádná strana nespravedlivě (neprospěšně) v daném vztahu jen jednostranně nedávala či nebrala z vlastních zdrojů (a tedy na úkor) druhé strany či k její škodě, a to proti její vědomé vůli.
Čím se člověk poskytující službu ve prospěch vyznačuje či odlišuje?
Člověk sloužící/pracující ve prospěch Celku udržuje harmonický = neutrální = vyrovnaný = spravedlivý = férový postoj a vztah ke svému vlastnímu bytí/životu jako k bytí/životu ostatních bytostí/lidí svého druhu.
V tomto ohledu tedy nepovyšuje, ani neponižuje svůj vlastní život, svoje osobní potřeby, zájmy včetně práva na co nejpřirozenější projev svojí bytostné podstaty včetně zachování její celistvosti a nedotčené integrity (tedy vlastní blaho) nad blaho jiných bytostí stejného druhu, přičemž se chová tak, aby nepůsobil svými volbami a činy/skutky újmu sobě ani jiným (tedy Celku).
V tomto jednotném, vyváženém, harmonickém (a tedy pro Život jako Celek prospěšném a spravedlivém duchu, který podporuje rozkvět Života na Zemi jako Celku) člověk dobrovolně jedná a činí jako by byl vším a podporuje vědomě prospěch a blaho Celku tím, že činí pro druhé/ostatní v rámci svojí práce/služby tak, jak by činil pro sebe sama a naopak s vědomím, že všichni tvoří jeden jediný Celek.
Jaká je funkce holistického průvodce a holistického právníka a mediátora při provádění služby ve prospěch Celku ?
Holistika se principiálně věnuje autonomnímu tvoření ve formě dobrovolné služby ve prospěch Celku (Holosu) a staví na přirozené harmonizaci autonomního systému vědomí člověka a jeho bytostného vztahu k životu jako Celku podle přirozených universálních metod a principů, na kterých funguje Celek (Holos), jehož jsme, my lidé, bytostnou součástí.
Holistický právník, mediátor a průvodce spravedlností staví svoji vlastní práci na svoji “dobrovolné tvůrčí činnosti konané ve prospěch Celku (Holosu)” prováděné v souladu s universálními jednotnými principy respektujícími fungování přirozené holistické spravedlnosti = universálního řádu. Holistický specialista svoji práci ve prospěch Celku nabízí a po dohodě vkládá (jako svoji investici) do vztahu = spolupráce s účastníkem či účastníky, se kterými se dohodne na rovnocenné, vzájemné prospěšné spolupráci.
Holistický právník a průvodce přirozenou spravedlností stanovuje pro účely této vzájemné výměny či směny hodnot jisté “min. mantinely” (ve formě realisticky oceněných základních vstupních hodnot a principů) a dále “základních vstupních hodnot” spojených s užitím jeho vlastních zdrojů (jako jeho vkladu/investice do společné spolupráce/vztahu), aby tato spolupráce neprobíhala na jeho vlastní úkor či újmu, nebo ke zjevné škodě jeho smluvních partnerů.
Jaký je právní a faktický základ vzájemné výměny konané jako služby ve prospěch Celku?
Službu konanou ve prospěch Celku (Holosu) může vykonávat pouze živoucí člověk, neboť je osobním projevem jeho tvůrčí činnosti a výkonem bytostného práva. Služba ve prospěch Celku staví na “přirozené/dobrovolné vzájemně prospěšné a reciproční výměně (ekonomiky dar za dar a dobrovolného vzájemného recipročního plnění)” mezi dvěma i více stranami, které jsou vůči sobě v rovnoprávném postavení.
Tvořivá dobrovolná služba ve prospěch Celku poskytovaná ve prospěch Celku se primárně neprovádí na bázi závislé a vnější umělou autoritou kontrolované činnosti určující všeobecná pravidla pro výkon dané činnosti (jak je tomu např. v případě výkonu advokacie pod dohledem ČAK).
Tvořivá dobrovolná služba ve prospěch Celku se neprovádí ani na bázi tzv. “podnikání” (tj. činnosti regulované, motivované a poskytované primárně za účlem jednostranného zisku a jeho maximalizaci).
Jaká obecně platná pravidla závazně regulují výkon přirozeného práva formou poskytování služby ve prospěch Celku ?
Práce prováděná člověkem – v rámci praktického výkonu jeho živobytí – na bázi přirozeného/vrozeného práva není a ani nemůže být jiným rovnocenným jedincem (ani jejich skupinou) proti vůli či bez výslovného souhlasu v rámci jejich vlastního bytostného práva jakkoliv závazně regulována (tj. podmiňována či jinak omezována proti vůli účastníků).
Neboť každý jedinec může svoje vlastní přirozené právo vykonávat pouze a jen za sebe, tj. i se sám sebe v jeho výkonu limitovat, omezovat či podmiňovat a nemá právo manipulaativně zasahovat či vnucovat své vlastní představy druhým proti jejich vůli.
Výkon přirozeného práva není legitimně ani legislativně regulován z logiky podstaty samotného práva, protože o způsobu výkonu svého práva rozhoduje výhradně každý jednotlivý člověk, který dané právo sám za sebe pod svojí bytostnou odpovědností vykonává. Tím není dotčeno právo člověka nechat se inspirovat jiným (jimými) a dobrovolně (tj. se svým souhlasem) implementovat či následovat jejich vlastní pravidla nastavená pro svůj výkon přirozeného práva, pokud k tomu obdržel jejich souhlas (svolení tvůrců jako autorů).
Člověk vykonávající službu ve prospěch Celku tedy nemusí od druhých kopírovat, ani splňovat žádné vnucované cizí//heteronomní/nepřirozené manipulující podmínky, které mu jednostranně diktují či určují druzí v roli určité “vnější či obecné autority”, a to zpravidla nikoliv z upřímného zájmu o druhé či pro společným prospěch, ale ze svého vlastního strachu z konkurence či o své zisky, který takové jedince vede mít druhé jedince pod svojí kontrolou a dohledem.
Poskytování a čerpání služby ve prospěch Celku se řídí primárně dobrovolným dodržováním jednotného záměru (vzájemná prospěšnosti výměny), dobrovolností a jednotnými universálními principy, které platí stejně, aby bylo férově zachováno rovnocenné partnerské postavení smluvních stran.
Strany si mohou dobrovolně sjednat mezi sebou podrobná pravidla opírající se o základní principy, která budou pro obě strany jednotná a vzájemně vyvážená.
Výkon práva nesmí vědomě škodit a ubližovat druhé straně.
Čím se liší způsob oceňování člověka konající službu ve prospěch Celku oproti službě konané za účelem podnikání ?
Tvořivá dobrovolná služba ve prospěch Celku staví na autonomním výkonu přirozeného/vrozeného práva člověka, který se opírá o dobrovolnou a reciproční férovou výměnu hodnot (plnění), jejíž skutečnou reálnou hodnotu si strany vzájemně vždy ujednávají dohodou k “návrhu jedné strany” a tím, že tuto uzavřenou dohodu mezi sebou stvrzují reálnou platbou, kterou hodnotu tohoto plnění schvalují.
Plnění přijímané výměnou za poskytované plnění má povahu vkladu/investice do spolupráce. Základní vklad je primárně odrazem vyčíslení “základních vstupních nákladů a výdajů investora do spolupráce.
Nad tuto částku je pak individuálním ohodnocením reálné hodnoty investice do spolupráce, která se odvíjí od konkrétní dohody stran podle spokojenosti či v závislosti na reálně vytvořeném výsledku spolupráce.
Služba ve prospěch Celku (Holosu) a férové - reciproční vyvažování energií v rámci výměny
Holistika se principiálně věnuje autonomnímu tvoření ve formě dobrovolné služby ve prospěch Celku (Holosu) a staví na přirozené harmonizaci autonomního systému vědomí člověka a jeho bytostného vztahu k životu jako Celku podle přirozených universálních metod a principů, na kterých funguje a tvoří živoucí energie/vědomí/existence Celku (Holos), jehož jsme, my lidé, stvořeni z tohoto vědomí Celku, bytostnou součástí.
Holistický právník, mediátor a průvodce holistickou spravedlností (přirozeným vyvažováním polarit v duchu jednoty a rovnováhy) staví svoji vlastní službu = práci na svoji “dobrovolné tvůrčí činnosti konané ve prospěch Celku (Holosu)” prováděné v souladu s universálními jednotnými principy/silami/řádem zajišťujícími zachovávání či obnovování přirozené rovnováhy a jednoty v daném Celku (tj. holistické spravedlnosti). Holistický specialista svoji práci ve prospěch Celku nabízí a po dohodě vkládá (jako svoji investici) do vztahu = spolupráce s účastníkem či účastníky, se kterými se dohodne na vzájemně rovnocenné (partnerské), vzájemné prospěšné, dobrovolné spolupráci (spolu tvoření).
Holistický právník a průvodce přirozenou spravedlností stanovuje pro účely této vzájemné výměny či směny hodnot jisté “min. mantinely” (ve formě realisticky oceněných základních vstupních hodnot a principů) a dále “základních vstupních hodnot” spojených s užitím jeho vlastních vkládaných zdrojů energie (jež představují jeho vklad/investici do společné spolupráce/vztahu), aby tato spolupráce neprobíhala na jeho vlastní úkor či újmu, nebo ke zjevné škodě jeho smluvních partnerů.